«Το μέλλον ανήκει σε αυτούς που πιστεύουν στην ομορφιά των ονείρων τους.» Ελιονορ Ρούσβελτ

Δευτέρα, 17 Ιανουαρίου 2011

Η κρίση απαιτεί ευρωπαϊκές απαντήσεις

Συνάντηση Μιχάλη Καρχιμάκη με τον Γενικό Γραμματέα του Ευρωπαϊκού Σοσιαλιστικού Κόμματος, Philip Cordery - Δηλώσεις



Ο Γραμματέας του Εθνικού Συμβουλίου του ΠΑΣΟΚ, Μιχάλης Καρχιμάκης, συναντήθηκε σήμερα, 13/01/2011, με τον Γενικό Γραμματέα του Ευρωπαϊκού Σοσιαλιστικού Κόμματος (ΕΣΚ), Philip Cordery, στα κεντρικά γραφεία του Κινήματος. Στη συνάντηση συμμετείχε η Υπεύθυνη για θέματα Σοσιαλιστικής Διεθνούς, Πωλίνα Λάμψα.

Μετά την συνάντηση έγιναν οι ακόλουθες δηλώσεις:

Μ. ΚΑΡΧΙΜΑΚΗΣ: Με ιδιαίτερη χαρά καλωσορίζω στην Αθήνα τον Γενικό Γραμματέα του Ευρωπαϊκού Σοσιαλιστικού Κόμματος, κ. Philip Cordery. Είναι γνωστό ότι το ΠΑΣΟΚ έχει μια ενεργή και αποτελεσματική συμμετοχή στο Ευρωπαϊκό Σοσιαλιστικό Κόμμα, με το οποίο έχουμε συνδιαμορφώσει κοινές θέσεις σε πολλά θέματα ευρωπαϊκού ενδιαφέροντος.

Κατά τη διάρκεια της συνάντησής μας, συζητήσαμε ένα μεγάλο φάσμα των εξελίξεων στην Ευρώπη, σε αυτή την κρίσιμη συγκυρία. Για μία ακόμα φορά, διαπιστώσαμε σύγκλιση απόψεων. Ειδικότερα, συμφωνήσαμε ότι η Ευρώπη χρειάζεται μια νέα προοδευτική κατεύθυνση. Συμφωνήσαμε να συνεργαστούμε ακόμα περισσότερο, έτσι ώστε να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις υλοποίησης αυτού του στόχου.

Διαπιστώσαμε ότι η συντηρητική πλειοψηφία στην Ευρωπαϊκή Ένωση είναι υπεύθυνη για την κρίση που αντιμετωπίζουμε σήμερα. Τις συντηρητικές δυνάμεις, τις χαρακτηρίζουν η λογική της στασιμότητας και η άρνηση ανάληψης πρωτοβουλιών, για να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα. Αυτές ακριβώς οι λογικές μάς έχουν οδηγήσει στα σημερινά αδιέξοδα.

Κοινή είναι η ανησυχία μας, επίσης, για την ενίσχυση της ακροδεξιάς και της πολιτικής του φόβου. Όπως έχει τονίσει επανειλημμένα ο Πρωθυπουργός και Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ, Γιώργος Παπανδρέου, η Ευρώπη χρειάζεται πολιτικές που να δημιουργούν ελπίδα και αισιοδοξία, όχι φόβο.

Επίσης, συζητήσαμε το θέμα της υιοθέτησης του ευρωομολόγου, μια πρωτοβουλία του Γιώργου Παπανδρέου, που υποστηρίζεται από το Ευρωπαϊκό Σοσιαλιστικό Κόμμα, καθώς και το θέμα του ευρωπαϊκού φόρου στις χρηματοπιστωτικές συναλλαγές.

Το Ευρωπαϊκό Σοσιαλιστικό Κόμμα έχει σταθεί αλληλέγγυο στην Ελλάδα και στο ΠΑΣΟΚ, αυτή τη δύσκολη περίοδο για τη χώρα. Πολλές από τις πρωτοβουλίες που συνδιαμορφώσαμε με το Ευρωπαϊκό Σοσιαλιστικό Κόμμα, υιοθετήθηκαν από τα ευρωπαϊκά όργανα, γι' αυτό και συμφωνήσαμε ότι θα συνεχίσουμε αυτό τον αγώνα, για μια Ευρώπη των πολιτών, για μια Ευρώπη κοινωνικά δίκαιη.

P. CORDERY: Θα ήθελα να σας ευχαριστήσω για μία πάρα πολύ εποικοδομητική συνάντηση. Σήμερα το πρωί, συναντήθηκα με τον κ. Μιχάλη Καρχιμάκη και αυτή η συνάντηση αποτέλεσε ένα πολύ καλό παράδειγμα, για το πώς ένα κόμμα, που βρίσκεται στην εξουσία, μπορεί να συνεισφέρει πάρα πολλά στη διαμόρφωση μιας νέας εναλλακτικής.

Είμαι σήμερα εδώ, όχι μόνο για να σας δείξω την αλληλεγγύη του Ευρωπαϊκού Σοσιαλιστικού Κόμματος, αλλά και για να συγχαρώ το κόμμα σας, για τη μεγάλη επιτυχία που πέτυχε στις πρόσφατες εκλογές, τον περασμένο Νοέμβριο. Αυτές οι εκλογές έδειξαν ότι οι πολίτες αναγνωρίζουν μια εναλλακτική πρόταση, όταν αυτή υπάρχει.

Σήμερα, κατά τη διάρκεια της συνάντησης, μιλήσαμε για την κρίση, η οποία δεν μπορεί να χαρακτηριστεί αποκλειστικά ως ελληνική κρίση. Είναι μια ευρωπαϊκή κρίση, είναι μια κρίση του ευρώ, την οποία προκάλεσαν οι κερδοσκόποι και οι νεοφιλελεύθερες πολιτικές. Και αυτή η κρίση απαιτεί ευρωπαϊκές απαντήσεις.

Στην αρχή αυτής της κρίσης, όλοι επέκριναν τη στάση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, καθώς και τη στάση χωρών, όπως η Γερμανία και η Γαλλία, για τη μάλλον εγωιστική στάση που κράτησαν. Δεν έδειξαν δηλαδή την απαιτούμενη αλληλεγγύη, η οποία ήταν απαραίτητη και είναι ακόμα απαραίτητη, για να ξεπεραστεί αυτή η κρίση.

Δήλωση Μιχάλη Καρχιμάκη για Βατοπέδι

Τρίτη, 14 Δεκεμβρίου 2010

Άργησα άλλα γύρισα επιτέλους

Άργησα άλλα γύρισα επιτέλους
Μεγάλη καθυστέρηση, μια που έλειπα στο εξωτερικό , λόγο υγείας συγγενικών μου προσώπων. Πέρασα όμορφα, βρέθηκα υποψήφια στην τελευταία ακριβώς στιγμή, πλήρωσα τα εισιτήρια μου και αρρώστησα.

Κατά τα άλλα, δεν έχω υπολογιστή, έπεσε κεραυνός στην αυλή μου όσο έλειπα.
Όλα σε μένα συμβαίνουν;
Αυτά…

Τετάρτη, 1 Σεπτεμβρίου 2010

Ανάμεσα στα 67 μνημεία από όλον τον κόσμο προβάλλεται και το Απολιθωμένο Δάσος της Λέσβου













Τι θα δουν οι Γιαπωνέζοι...
31/08/2010
Μέχρι την Ιαπωνία θα προβληθούν η Λέσβος και το Απολιθωμένο Δάσος, χάρη σε ένα νέο οδηγό φυσικών μνημείων που κυκλοφόρησε στη χώρα την περασμένη εβδομάδα και απευθύνεται όχι σε επιστήμονες, αλλά στο ευρύ κοινό.

Ο οδηγός, που έχει κυκλοφορήσει σε έναν από τους μεγαλύτερους εκδοτικούς οίκους της Ιαπωνίας σε συνεργασία με την ιαπωνική Επιτροπή Γεωπάρκων και τη Γεωλογική Υπηρεσία της Ιαπωνίας, θέλει να προσελκύσει το ενδιαφέρον των Ιαπώνων που επιθυμούν να ταξιδέψουν στο εξωτερικό και να γνωρίσουν τα σημαντικότερα φυσικά μνημεία του πλανήτη. Για το λόγο αυτό, στις σελίδες του παρουσιάζονται και τα 67 μνημεία που περιλαμβάνονται στο Δίκτυο των Γεωπάρκων της UNESCO, από 20 χώρες όλου του κόσμου, οι 15 από τις οποίες είναι ευρωπαϊκές.
Ανάμεσα σε αυτά, μέσω άρθρου του αναπληρωτή καθηγητή και διευθυντή του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας Απολιθωμένου Δάσους Λέσβου, Νικόλαου Ζούρου, προβάλλονται στοιχεία για το φυσικό αυτό μνημείο της Λέσβου, συνοδεία χαρακτηριστικών φωτογραφιών.


Ανάμεσα στα 67 μνημεία από όλον τον κόσμο προβάλλεται και το Απολιθωμένο Δάσος της Λέσβου

Ο θεσμός του Παγκόσμιου Δικτύου Γεωπάρκων της UNESCO ιδρύθηκε το Φεβρουάριο του 2004 και εκτός από τις 15 ευρωπαϊκές, περιλαμβάνεικαι χώρες όπως η Βραζιλία, η Κίνα, η Ιαπωνία, η Μαλαισία, η Αυστραλία και το Ιράν.

Πηγή: EmprosNet

Δευτέρα, 5 Ιουλίου 2010

Wall Street Journal και La Repubblica για τον αγώνα του Μ. Καρχιμάκη κατά της διαφθοράς


Πηγή : cretalive.gr

Wall Street Journal και La Repubblica για τον αγώνα του Μ. Καρχιμάκη κατά της διαφθοράς

Ο αφρός του διεθνούς Τύπου, δια χειρός Markus Walker στην αμερικάνικη Wall Street Journal και Ettore Livini στην ιταλική La Repubblica, σε μια προσπάθεια εμβάθυνσης στα πολιτικά δρώμενα στη χώρα μας, παρουσιάζει τον Υφυπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων Μιχάλη Καρχιμάκη, ως ένα δυνατό όπλο στη φαρέτρα του Έλληνα Πρωθυπουργού, για την καταπολέμηση της διαφθοράς.

Οι διεθνώς αναγνωρισμένες για την εγκυρότητά τους εφημερίδες, καταγράφουν με ακρίβεια την οικονομική και δημοσιονομική κατάσταση της Ελλάδας, παραθέτοντας, ακριβή στοιχεία για δεκάδες παράνομες συναλλαγές που πραγματοποιήθηκαν στο πρόσφατο παρελθόν.

Τα σχετικά ρεπορτάζ, εξάρουν την αποφασιστικότητα του Υφυπουργού Μιχάλη Καρχιμάκη, να διορθώσει τα κακώς κείμενα, επιβάλλοντας το ήθος και τις αρχές που πρέπει να διέπουν κάθε δημόσιο λειτουργό.

Ειδικότερα, ο διεθνείς Τύπος αναφέρεται στην ακαριαία αντίδρασή του κρητικού πολιτικού, να οδηγήσει στη Δικαιοσύνη υπάλληλο του Υπουργείου, η οποία αν και ήταν γνωστό στην προηγούμενη ηγεσία ότι λάμβανε παράνομα χρήματα, -το γνωστό «φακελάκι»-συνέχιζε να εκβιάζει και να παρανομεί ανενόχλητη.

Συγκεκριμένα, απόσπασμα από το ρεπορτάζ της Wall Street Journal αναφέρει «Οι Έλληνες που επιλέγουν νΆ αγωνισθούν κατά τις διαφθοράς, μπορεί να τα βρουν σκούρα. Η οικογενειακή επιχείρηση του Γιώργου Θεοδωρίδη, που εισάγει φρέσκα ψάρια από την Τουρκία, έπρεπε να «λαδώνει» επί χρόνια μία κτηνίατρο του δημοσίου, η οποία απειλούσε ότι θα έκρινε τα ψάρια ακατάλληλα για εισαγωγή…

Όταν η οικογένεια Θεοδωρίδη θέλησε να εισάγει στρείδια, η κτηνίατρος αύξησε την τιμή της, ζητώντας 30.000 ¤ για την παράδοση. «Μας είπε επίσης, να αγοράσουμε από συγκεκριμένες τουρκικές εταιρείες» δήλωσε ο κ. Θεοδωρίδης.

Ο έμπορος παραπονέθηκε στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, στις αρχές του περασμένου χρόνου, χωρίς όμως να λάβει καμία απάντηση.

…Το Νοέμβριο όμως, ο κ. Θεοδωρίδης ήταν τυχερός. Ο νέος Υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων Μιχάλης Καρχιμάκης, επί πολλά χρόνια πολέμιος της διαφθοράς, αντέδρασε άμεσα. Η κτηνίατρος οδηγήθηκε στη Δικαιοσύνη, καταδικάσθηκε, απολύθηκε και της επιβλήθηκε πρόστιμο…».

Στο ίδιο πνεύμα, κινείται και η La Repubblica, η οποία προχωρά ένα βήμα παραπέρα, συγκρίνοντας το στίγμα ηθικής που εκπέμπει η Κυβέρνηση Παπανδρέου με την άφρονα πολιτική που είχε κυριαρχήσει στο πρόσφατο παρελθόν.

Πάντως, και οι δύο εφημερίδες παραθέτουν λεπτομερή στοιχεία, μέσα από τα οποία αναδεικνύονται τα μεγάλα προβλήματα που κληρονόμησε η Κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ, στις 4 του περασμένου Οκτώβρη.

Μάλιστα, η ιταλική εφημερίδα ονομάζει αυτή την κληρονομιά «Μολώχ» και την χρεώνει στην κεντροδεξιά κυβέρνηση, η οποία ευθύνεται για 150.000 κομματικές προσλήψεις.

Αξιοσημείωτο ενδιαφέρον, παρουσιάζει η αναγνώριση και από τα δύο έντυπα, του Μιχάλη Καρχιμάκη, ως τον κύριο εκφραστή του πολυμέτωπου και πολυμορφικού αγώνα της Κυβέρνησης Παπανδρέου, κατά της διαφθοράς και της αδιαφάνειας στο δημόσιο βίο.

Συγκεκριμένα, ο Ιταλός δημοσιογράφος Ettore Livini, γνώστης της ελληνικής πραγματικότητας κλείνει την αναφορά του στον αγώνα και στην αποτελεσματικότητα του Υφυπουργού Μ. Καρχιμάκη, γράφοντας «Αν αυτό το μήνυμα, φτάσει σε όλους, από τον Πειραιά έως τον Αϊ Στράτη, ο Παπανδρέου θα έχει την ευκαιρία να αλλάξει πραγματικά την Ελλάδα».

Παρασκευή, 11 Ιουνίου 2010

Λέσβος ακριβός προορισμός


Λέσβος
ακριβός προορισμός
Γράφει: Μανάβης Νίκος
10/06/2010
Τεράστιο οικονομικό κόστος καλούνται να πληρώσουν οι κάτοικοι της Λέσβου για τις μετακινήσεις τους από και προς την Αθήνα, όπως και οι τουρίστες και όλοι οι επισκέπτες του νησιού. Κι αυτό είτε πρόκειται να ταξιδέψουν με αεροπλάνο είτε με καράβι. Οι τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων δεν έχουν ανέβει φέτος, όμως αυτό δε σημαίνει ότι έπαψαν να είναι ακριβές.

Ίσως γι’ αυτό και να εξετάζουν οι εταιρείες τη μείωση των τιμών τους, όπως μας είπε ο ταξιδιωτικός πράκτορας Αντώνης Πίκουλος. Και οι αεροπορικές εταιρείες, όμως, κρατούν σταθερές τις τιμές τους, αν και πριν από δύο εβδομάδες περίπου η Aegean ανέβασε τα εισιτήρια που δίνονται σε προσφορά, κατά τέσσερα ευρώ.

Λιγότερες προσφορές
«Το βασικό πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε με τα αεροπλάνα είναι ότι μετά τη μείωση των πτήσεων κατά δύο την ημέρα, οι θέσεις σε προσφορά είναι πολύ περιορισμένες πλέον. Σε αυτό συμβάλλει και η αυξημένη κίνηση της θερινής περιόδου. Έτσι, ένα ταξίδι μετ’ επιστροφής στην Αθήνα κοστίζει 300 ευρώ», τονίζει στο «Ε» ο ταξιδιωτικός πράκτορας Γιάννης Σαμιώτης. Το κόστος αυτό είναι απαγορευτικό για τους περισσότερους κατοίκους της Λέσβου, αλλά και για τους υποψήφιους επισκέπτες.
«Στην πραγματικότητα, κανείς δε γνωρίζει πώς ακριβώς διαμορφώνονται οι τιμές στα εισιτήρια. Θα έπρεπε να υπάρχει μια επιτροπή στην οποία οι εταιρείες θα έπρεπε να ανακοινώνουν τις προθέσεις τους για αυξήσεις ή μειώσεις. Μετά από μια εβδομάδα, η επιτροπή θα έπρεπε να απαντήσει είτε θετικά είτε αρνητικά. Κι αμέσως μετά να γίνονταν οι δημόσιες ανακοινώσεις. Δεν υπάρχει κανένα νόημα να υπάρχει μια επιτροπή η οποία θα δίνει απαντήσεις στα αιτήματα των εταιρειών μετά από μήνες», υπογραμμίζει ο κ. Σαμιώτης.
Παρεμφερής είναι η θέση της Ένωσης Καταναλωτών Λέσβου για το ζήτημα αυτό, η οποία πολλές φορές έχει εκφραστεί δημόσια. Η ΕΝΚΑΛ θεωρεί ότι η σημερινή κατάσταση μόνο τον υγιή ανταγωνισμό μεταξύ των εταιρειών δεν προωθεί.

Σύγκριση με Κρήτη
Σε ό,τι αφορά στις ακτοπλοϊκές γραμμές, η σύγκριση των τιμών των εισιτηρίων στη γραμμή Πειραιάς - Μυτιλήνη με τις γραμμές Πειραιάς - Ηράκλειο και Πειραιάς - Χανιά είναι απογοητευτική, ιδιαίτερα αν συνεκτιμήσουμε ότι οι αποστάσεις είναι περίπου ίδιες. Μάλιστα τα πλοία που δραστηριοποιούνται στις γραμμές της Κρήτης είναι κατά πολύ ταχύτερα από τα πλοία που δραστηριοποιούνται στην κύρια γραμμή του βορείου Αιγαίου. Κατά συνέπεια, ακόμη και στις περιπτώσεις που έχουμε ίδιες ή περίπου ίδιες τιμές στις θέσεις σε κατάστρωμα ή στην οικονομική θέση, ο χρόνος του ταξιδιού προς τα δύο μεγάλα λιμάνια της Κρήτης είναι μικρότερος κατά τρεις με τρεισήμισι ώρες.
Στις τιμές που καταγράφουμε παρακάτω, δεν περιλαμβάνονται οι διάφορες προσφορές και τα πακέτα που δίνουν οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στις ακτοπλοϊκές γραμμές της Κρήτης.
Η έλλειψη ανταγωνισμού είναι ένα μόνιμο πρόβλημα στη γραμμή Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη. Το οποίο πολύ δύσκολα θα αντιμετωπισθεί, καθώς δεν μπορούν να έρθουν στα νησιά μας μεγάλα και σύγχρονα πλοία. Κάτι που οφείλεται στην αδυναμία του λιμανιού της Χίου να υποδεχθεί τέτοιας κατηγορίας πλοία.

Τιμές εισιτηρίων στα πλοία
Ενδεικτικό του αυθαίρετου τρόπου καθορισμού των τιμών είναι τα όσα συμβαίνουν στις τιμές των εισιτηρίων της ακτοπλοΐας. Το πλοίο της ΑΝΕΚ «Λισσός» προσφέρει μια θέση στο κατάστρωμα προς 37 ευρώ για τη διαδρομή Μυτιλήνη - Πειραιάς. Αν ο επιβάτης επιλέξει κάθισμα αεροπορικού τύπου σε εσωτερικό σαλόνι, θα πληρώσει 41 ευρώ. Η τιμή για κρεβάτι σε τετράκλινη καμπίνα φθάνει τα 71 ευρώ και η τιμή για Ι.Χ. αυτοκίνητο είναι 103 ευρώ.
Το πλοίο της ΝΕΛ «Μυτιλήνη», αν και είναι το ίδιο παλιό με το «Λισσός» και εκτελεί το δρομολόγιο στις ίδιες ώρες περίπου, έχει αισθητά χαμηλότερες τιμές. Συγκεκριμένα, για κάθισμα στο κατάστρωμα ο επιβάτης πληρώνει 29 ευρώ (οκτώ ευρώ η διαφορά). Για κάθισμα σε εσωτερικό σαλόνι η τιμή είναι 34 ευρώ (επτά ευρώ η διαφορά), για κρεβάτι σε τετράκλινη καμπίνα η τιμή είναι 55 ευρώ (16 ευρώ η διαφορά), ενώ η μεταφορά ενός Ι.Χ. αυτοκινήτου με το «Μυτιλήνη» στοιχίζει 98 ευρώ (πέντε ευρώ η διαφορά).
Το τρίτο πλοίο που δραστηριοποιείται στη γραμμή Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη είναι το «Νήσος Χίος» της Hellenic Seaways. Τo πλοίο άλλαξε προσφάτως τα δρομολόγιά του και δεν προσεγγίζει τα λιμάνια της Σύρου και της Μυκόνου. Παράλληλα, κινείται με μειωμένη ταχύτητα και εκτελεί το δρομολόγιο σε 10 ώρες. Η τιμή για κάθισμα στο κατάστρωμα είναι 36,5 ευρώ, για κάθισμα οικονομικής θέσης σε εσωτερικό σαλόνι 39,5 ευρώ, η τιμή για κρεβάτι σε τετράκλινη καμπίνα είναι 61 και η τιμή για τη μεταφορά Ι.Χ. αυτοκινήτου είναι 99 ευρώ.



Οι τιμές στην Κρήτη
Στη γραμμή Πειραιάς - Χανιά δραστηριοποιούνται δύο εταιρείες, η ΑΝΕΚ και η Blue Star. Το πλοίο «Blue Horizon» προσφέρει τη σπέσιαλ οικονομική θέση προς 25 ευρώ το άτομο και την οικονομική προς 30 ευρώ. Το κρεβάτι σε τετράκλινη καμπίνα προς 52 ευρώ το άτομο, ενώ η μεγάλη έκπληξη είναι ότι η μεταφορά ενός Ι.Χ. αυτοκινήτου είναι 56 ευρώ.
Το πλοίο «Λατώ» της ΑΝΕΚ, που εκτελεί το δρομολόγιο σε 8,5 ώρες, χρεώνει 19 ευρώ το εισιτήριο στην οικονομική θέση, αλλά δεν περιλαμβάνεται εξασφαλισμένο κάθισμα οπότε προφανώς πρόκειται για εισιτήρια που αφορούν τις θέσεις στο κατάστρωμα. Η οικονομική θέση σε εσωτερικό σαλόνι με κάθισμα φθάνει τα 39 ευρώ. Το κρεβάτι σε τετράκλινη καμπίνα είναι 49 ευρώ και τιμή για την απλή μεταφορά του Ι.Χ. αυτοκινήτου είναι μόλις 55 ευρώ (οι τιμές προέρχονται από την επίσημη ιστοσελίδα της εταιρείας).
Στη γραμμή Πειραιάς - Ηράκλειο - Πειραιάς η απλή μετάβαση σε θέση στο κατάστρωμα στοιχίζει 37 ευρώ με το πλοίο «Κνωσός Παλλάς» των «Μινωικών Γραμμών», που εκτελούν το δρομολόγιο σε επτά ώρες. Πρόκειται για υπερσύγχρονο πλοίο με μεγάλους και άνετους χώρους, που φεύγει στις 10 το βράδυ από τον Πειραιά και φθάνει στις 5 το πρωί στο λιμάνι του Ηρακλείου.
Το πλοίο «Super Fast XII» του ομίλου Attica που δραστηριοποιείται στην ίδια γραμμή, η τιμή στη σούπερ οικονομική θέση διαμορφώνεται στα 19 ευρώ και η τιμή στη σπέσιαλ οικονομική θέση στα 29. Το κρεβάτι σε τετράκλινη εσωτερική καμπίνα διαμορφώνεται στα 48 ευρώ και η τιμή για τη μεταφορά Ι.Χ. αυτοκινήτου είναι 56 ευρώ από Πειραιά προς Ηράκλειο και 69 ευρώ για το δρομολόγιο από Ηράκλειο προς Πειραιά. To «Super Fast XII» αναχωρεί από Πειραιά στις 3:00 το απόγευμα και φθάνει στις 9:30 το βράδυ (6,5 ώρες ταξίδι).

EmprosNet