«Το μέλλον ανήκει σε αυτούς που πιστεύουν στην ομορφιά των ονείρων τους.» Ελιονορ Ρούσβελτ

Παρασκευή, 11 Ιουνίου 2010

Λέσβος ακριβός προορισμός


Λέσβος
ακριβός προορισμός
Γράφει: Μανάβης Νίκος
10/06/2010
Τεράστιο οικονομικό κόστος καλούνται να πληρώσουν οι κάτοικοι της Λέσβου για τις μετακινήσεις τους από και προς την Αθήνα, όπως και οι τουρίστες και όλοι οι επισκέπτες του νησιού. Κι αυτό είτε πρόκειται να ταξιδέψουν με αεροπλάνο είτε με καράβι. Οι τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων δεν έχουν ανέβει φέτος, όμως αυτό δε σημαίνει ότι έπαψαν να είναι ακριβές.

Ίσως γι’ αυτό και να εξετάζουν οι εταιρείες τη μείωση των τιμών τους, όπως μας είπε ο ταξιδιωτικός πράκτορας Αντώνης Πίκουλος. Και οι αεροπορικές εταιρείες, όμως, κρατούν σταθερές τις τιμές τους, αν και πριν από δύο εβδομάδες περίπου η Aegean ανέβασε τα εισιτήρια που δίνονται σε προσφορά, κατά τέσσερα ευρώ.

Λιγότερες προσφορές
«Το βασικό πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε με τα αεροπλάνα είναι ότι μετά τη μείωση των πτήσεων κατά δύο την ημέρα, οι θέσεις σε προσφορά είναι πολύ περιορισμένες πλέον. Σε αυτό συμβάλλει και η αυξημένη κίνηση της θερινής περιόδου. Έτσι, ένα ταξίδι μετ’ επιστροφής στην Αθήνα κοστίζει 300 ευρώ», τονίζει στο «Ε» ο ταξιδιωτικός πράκτορας Γιάννης Σαμιώτης. Το κόστος αυτό είναι απαγορευτικό για τους περισσότερους κατοίκους της Λέσβου, αλλά και για τους υποψήφιους επισκέπτες.
«Στην πραγματικότητα, κανείς δε γνωρίζει πώς ακριβώς διαμορφώνονται οι τιμές στα εισιτήρια. Θα έπρεπε να υπάρχει μια επιτροπή στην οποία οι εταιρείες θα έπρεπε να ανακοινώνουν τις προθέσεις τους για αυξήσεις ή μειώσεις. Μετά από μια εβδομάδα, η επιτροπή θα έπρεπε να απαντήσει είτε θετικά είτε αρνητικά. Κι αμέσως μετά να γίνονταν οι δημόσιες ανακοινώσεις. Δεν υπάρχει κανένα νόημα να υπάρχει μια επιτροπή η οποία θα δίνει απαντήσεις στα αιτήματα των εταιρειών μετά από μήνες», υπογραμμίζει ο κ. Σαμιώτης.
Παρεμφερής είναι η θέση της Ένωσης Καταναλωτών Λέσβου για το ζήτημα αυτό, η οποία πολλές φορές έχει εκφραστεί δημόσια. Η ΕΝΚΑΛ θεωρεί ότι η σημερινή κατάσταση μόνο τον υγιή ανταγωνισμό μεταξύ των εταιρειών δεν προωθεί.

Σύγκριση με Κρήτη
Σε ό,τι αφορά στις ακτοπλοϊκές γραμμές, η σύγκριση των τιμών των εισιτηρίων στη γραμμή Πειραιάς - Μυτιλήνη με τις γραμμές Πειραιάς - Ηράκλειο και Πειραιάς - Χανιά είναι απογοητευτική, ιδιαίτερα αν συνεκτιμήσουμε ότι οι αποστάσεις είναι περίπου ίδιες. Μάλιστα τα πλοία που δραστηριοποιούνται στις γραμμές της Κρήτης είναι κατά πολύ ταχύτερα από τα πλοία που δραστηριοποιούνται στην κύρια γραμμή του βορείου Αιγαίου. Κατά συνέπεια, ακόμη και στις περιπτώσεις που έχουμε ίδιες ή περίπου ίδιες τιμές στις θέσεις σε κατάστρωμα ή στην οικονομική θέση, ο χρόνος του ταξιδιού προς τα δύο μεγάλα λιμάνια της Κρήτης είναι μικρότερος κατά τρεις με τρεισήμισι ώρες.
Στις τιμές που καταγράφουμε παρακάτω, δεν περιλαμβάνονται οι διάφορες προσφορές και τα πακέτα που δίνουν οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στις ακτοπλοϊκές γραμμές της Κρήτης.
Η έλλειψη ανταγωνισμού είναι ένα μόνιμο πρόβλημα στη γραμμή Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη. Το οποίο πολύ δύσκολα θα αντιμετωπισθεί, καθώς δεν μπορούν να έρθουν στα νησιά μας μεγάλα και σύγχρονα πλοία. Κάτι που οφείλεται στην αδυναμία του λιμανιού της Χίου να υποδεχθεί τέτοιας κατηγορίας πλοία.

Τιμές εισιτηρίων στα πλοία
Ενδεικτικό του αυθαίρετου τρόπου καθορισμού των τιμών είναι τα όσα συμβαίνουν στις τιμές των εισιτηρίων της ακτοπλοΐας. Το πλοίο της ΑΝΕΚ «Λισσός» προσφέρει μια θέση στο κατάστρωμα προς 37 ευρώ για τη διαδρομή Μυτιλήνη - Πειραιάς. Αν ο επιβάτης επιλέξει κάθισμα αεροπορικού τύπου σε εσωτερικό σαλόνι, θα πληρώσει 41 ευρώ. Η τιμή για κρεβάτι σε τετράκλινη καμπίνα φθάνει τα 71 ευρώ και η τιμή για Ι.Χ. αυτοκίνητο είναι 103 ευρώ.
Το πλοίο της ΝΕΛ «Μυτιλήνη», αν και είναι το ίδιο παλιό με το «Λισσός» και εκτελεί το δρομολόγιο στις ίδιες ώρες περίπου, έχει αισθητά χαμηλότερες τιμές. Συγκεκριμένα, για κάθισμα στο κατάστρωμα ο επιβάτης πληρώνει 29 ευρώ (οκτώ ευρώ η διαφορά). Για κάθισμα σε εσωτερικό σαλόνι η τιμή είναι 34 ευρώ (επτά ευρώ η διαφορά), για κρεβάτι σε τετράκλινη καμπίνα η τιμή είναι 55 ευρώ (16 ευρώ η διαφορά), ενώ η μεταφορά ενός Ι.Χ. αυτοκινήτου με το «Μυτιλήνη» στοιχίζει 98 ευρώ (πέντε ευρώ η διαφορά).
Το τρίτο πλοίο που δραστηριοποιείται στη γραμμή Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη είναι το «Νήσος Χίος» της Hellenic Seaways. Τo πλοίο άλλαξε προσφάτως τα δρομολόγιά του και δεν προσεγγίζει τα λιμάνια της Σύρου και της Μυκόνου. Παράλληλα, κινείται με μειωμένη ταχύτητα και εκτελεί το δρομολόγιο σε 10 ώρες. Η τιμή για κάθισμα στο κατάστρωμα είναι 36,5 ευρώ, για κάθισμα οικονομικής θέσης σε εσωτερικό σαλόνι 39,5 ευρώ, η τιμή για κρεβάτι σε τετράκλινη καμπίνα είναι 61 και η τιμή για τη μεταφορά Ι.Χ. αυτοκινήτου είναι 99 ευρώ.



Οι τιμές στην Κρήτη
Στη γραμμή Πειραιάς - Χανιά δραστηριοποιούνται δύο εταιρείες, η ΑΝΕΚ και η Blue Star. Το πλοίο «Blue Horizon» προσφέρει τη σπέσιαλ οικονομική θέση προς 25 ευρώ το άτομο και την οικονομική προς 30 ευρώ. Το κρεβάτι σε τετράκλινη καμπίνα προς 52 ευρώ το άτομο, ενώ η μεγάλη έκπληξη είναι ότι η μεταφορά ενός Ι.Χ. αυτοκινήτου είναι 56 ευρώ.
Το πλοίο «Λατώ» της ΑΝΕΚ, που εκτελεί το δρομολόγιο σε 8,5 ώρες, χρεώνει 19 ευρώ το εισιτήριο στην οικονομική θέση, αλλά δεν περιλαμβάνεται εξασφαλισμένο κάθισμα οπότε προφανώς πρόκειται για εισιτήρια που αφορούν τις θέσεις στο κατάστρωμα. Η οικονομική θέση σε εσωτερικό σαλόνι με κάθισμα φθάνει τα 39 ευρώ. Το κρεβάτι σε τετράκλινη καμπίνα είναι 49 ευρώ και τιμή για την απλή μεταφορά του Ι.Χ. αυτοκινήτου είναι μόλις 55 ευρώ (οι τιμές προέρχονται από την επίσημη ιστοσελίδα της εταιρείας).
Στη γραμμή Πειραιάς - Ηράκλειο - Πειραιάς η απλή μετάβαση σε θέση στο κατάστρωμα στοιχίζει 37 ευρώ με το πλοίο «Κνωσός Παλλάς» των «Μινωικών Γραμμών», που εκτελούν το δρομολόγιο σε επτά ώρες. Πρόκειται για υπερσύγχρονο πλοίο με μεγάλους και άνετους χώρους, που φεύγει στις 10 το βράδυ από τον Πειραιά και φθάνει στις 5 το πρωί στο λιμάνι του Ηρακλείου.
Το πλοίο «Super Fast XII» του ομίλου Attica που δραστηριοποιείται στην ίδια γραμμή, η τιμή στη σούπερ οικονομική θέση διαμορφώνεται στα 19 ευρώ και η τιμή στη σπέσιαλ οικονομική θέση στα 29. Το κρεβάτι σε τετράκλινη εσωτερική καμπίνα διαμορφώνεται στα 48 ευρώ και η τιμή για τη μεταφορά Ι.Χ. αυτοκινήτου είναι 56 ευρώ από Πειραιά προς Ηράκλειο και 69 ευρώ για το δρομολόγιο από Ηράκλειο προς Πειραιά. To «Super Fast XII» αναχωρεί από Πειραιά στις 3:00 το απόγευμα και φθάνει στις 9:30 το βράδυ (6,5 ώρες ταξίδι).

EmprosNet

Πέμπτη, 20 Μαΐου 2010

Δελφίνια με κομμένη ουρά και μαχαιρωμένα στην κοιλιά


Δελφίνια, φώκιες, χελώνες «δολοφονούνται» στο Αιγαίο, από ανθρώπινο χέρι. Την περασμένη εβδομάδα μέσα σε 24 ώρες βρέθηκαν 5 νεκρά δελφίνια. Τρία από αυτά στη Σάμο, ένα στις ακτές της Χαλκιδικής και ένα στη Μαγνησία. Τα περισσότερα βρέθηκαν με κομμένη ουρά και μαχαιρωμένα στην κοιλιά.

Σύμφωνα με τους επιστήμονες είναι μια συνηθισμένη τακτική που στοχεύει στη βύθιση των ζώων έτσι ώστε να μην εκβραστούν στις ακτές και να συγκαλυφθεί το έγκλημα

Οι επιστήμονες του «Αρχιπελάγους», του ινστιτούτου θαλάσσιων ερευνών, σε σχεδόν εβδομαδιαία βάση καταγράφουν νεκρά δελφίνια, φώκιες και χελώνες που τις περισσότερες φορές έχουν βρει τον θάνατο από ανθρώπινο χέρι.

Σύμφωνα με τον διευθυντή του Αρχιπελάγους, «οι ηθελημένες θανατώσεις συμπίπτουν με την δραστηριοποίηση στις συγκεκριμένες περιοχές, μεγάλων αλιευτικών σκαφών» ενώ οι επιστήμονες επισημαίνουν ότι η πρακτική αυτή απειλεί με εξαφάνιση σπάνια είδη θηλαστικών.

madata.gr

Δευτέρα, 17 Μαΐου 2010

Υπεξαίρεση αρχείων δαπανών Δημοσίων Σχέσεων(2004 μέχρι 2009) του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ

ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ



Αθήνα, 13-05-2010

Αρ. Πρωτ.1967


ΠΡΟΣ :

κ. Γεώργιο Κανελλόπουλο

Γενικό Γραμματέα

Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης

& Τροφίμων


ΘΕΜΑ: « Υπεξαίρεση αρχείων δαπανών Δημοσίων Σχέσεων(2004 μέχρι 2009)

του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων »


Αγαπητέ Γιώργο,

Σε ενημέρωση που εζήτησα από το αρμόδιο τμήμα των Δημοσίων Σχέσεων του Υπουργείου, σχετικά με το ύψος των δαπανών που έγιναν από το 2004 μέχρι το 2009, σύμφωνα με την πληροφόρηση που μου δόθηκε το αρχείο των δαπανών αυτών έχει εξαφανιστεί.

Μετά από αυτό ζητώ να γίνουν όλες οι νόμιμες ενέργειες για την απαράδεκτη αυτή πράξη της υπεξαίρεσης του αρχείου η οποία προφανώς υποκρύπτει, σκιές συγκάλυψης, πιθανής σπατάλης και διασπάθισης δημοσίου χρήματος, προκειμένου να αποδοθούν ευθύνες για την απαράδεκτη και πρωτοφανή αυτή ενέργεια.




Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ




ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΡΧΙΜΑΚΗΣ

Τρίτη, 11 Μαΐου 2010

ΑΠΟΡΡΙΨΗ ΦΟΡΤΙΩΝ ΑΚΑΤΑΛΛΗΛΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΤΡΟΦΙΜΩΝ

ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

Αθήνα, 11/5/2010

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΑΠΟΡΡΙΨΗ ΦΟΡΤΙΩΝ ΑΚΑΤΑΛΛΗΛΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ

Σε συνέχεια των ελέγχων που διενεργεί το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων στην εσωτερική αγορά αλλά και στα σημεία εισόδου της χώρας για την προστασία της υγείας των καταναλωτών και της ασφάλειας των τροφίμων, εντοπίστηκαν φορτία μη ασφαλή και ακατάλληλα για κατανάλωση.

«Οι υπηρεσίες του Υπουργείου βρίσκονται σε ετοιμότητα και διαρκή επαγρύπνηση σε όλα τα σημεία της Επικράτειας προκειμένου να εντοπίσουν τα προϊόντα εκείνα που δεν πληρούν τις προϋποθέσεις. Οι καταναλωτές οφείλουν να απολαμβάνουν ασφαλών και ποιοτικών τροφίμων που να ανταποκρίνονται στα υψηλά ποιοτικά στάνταρ που έχουμε θέσει ως Πολιτεία» ανέφερε σε δήλωση της η Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Κατερίνα Μπατζελή.

Ενώ ο Υφυπουργός, Μιχάλης Καρχιμάκης, τόνισε ότι «οι έλεγχοι συνεχώς ενισχύονται και συντονίζονται με πιο ολοκληρωμένο τρόπο».

Πιο συγκεκριμένα, απαγορεύτηκε η εισαγωγή και δόθηκε εντολή για επιστροφή, απόσυρση ή και καταστροφή των ακόλουθων φορτίων:

  • 11 τόνοι κρέατος βοοειδών σε ψύξη, προέλευσης Ουρουγουάης, εξαιτίας απουσίας πρωτότυπου κτηνιατρικού πιστοποιητικού.
  • 25 τόνοι φιστίκια με κέλυφος, προέλευσης Ιράν, εξαιτίας ανίχνευσης αφλατοξινών πάνω από τα ανώτατα επιτρεπτά όρια.
  • 19,5 τόνοι αμύγδαλα χωρίς κέλυφος, προέλευσης ΗΠΑ, εξαιτίας προσβολής από έντομα.
  • 111 κιλά καρποί Ogbono, προέλευσης Νιγηρίας, εξαιτίας ανίχνευσης αφλατοξινών πάνω από τα ανώτατα επιτρεπτά όρια.
  • 18 τόνοι κονσερβών ανανά σε σιρόπι, προέλευσης Ταϊλάνδης, εξαιτίας εμφανών αλλοιώσεων της εσωτερικής επιφάνειας των δοχείων.
  • 2,5 τόνοι κουκουνάρι, προέλευσης Τουρκίας, εξαιτίας παρουσίας σαλμονέλας.
  • 2,5 τόνοι πιπεριές, προέλευσης Ιορδανίας, εξαιτίας ανίχνευσης φυτοπροστατευτικών προϊόντων πάνω από τα ανώτατα επιτρεπτά όρια.
  • 4,4 τόνοι φασολάκια, προέλευσης Τουρκίας, εξαιτίας ανίχνευσης υπολειμμάτων φυτοπροστατευτικών προϊόντων πάνω από τα ανώτατα επιτρεπτά όρια.
  • 1,1 τόνοι φασολάκια, προέλευσης Ιορδανίας, εξαιτίας ανίχνευσης υπολειμμάτων φυτοπροστατευτικών προϊόντων πάνω από τα ανώτατα επιτρεπτά όρια.
  • 6,3 τόνοι αμπελόφυλλα σε άλμη, προέλευσης Τουρκίας, εξαιτίας ανίχνευσης υπολειμμάτων φυτοπροστατευτικών προϊόντων πάνω από τα ανώτατα επιτρεπτά όρια.
  • 271 τόνοι σκληρού σίτου βιολογικής παραγωγής, εξαιτίας ανίχνευσης υπολειμμάτων φυτοπροστατευτικών προϊόντων πάνω από τα ανώτατα επιτρεπτά όρια και φυτοπροστατευτικών προϊόντων που έχει ανακληθεί η έγκριση κυκλοφορίας τους.
  • 250 κιλά πιπεριές, προέλευσης Συρίας, εξαιτίας ανίχνευσης υπολειμμάτων φυτοπροστατευτικών προϊόντων πάνω από τα ανώτατα επιτρεπτά όρια.
  • 38 τόνοι σουσάμι, προέλευσης Αιθιοπίας, εξαιτίας παρουσίας σαλμονέλας.
  • 80 τόνοι σταφίδα, προέλευσης Κίνας, εξαιτίας αλλοιώσεων από έντομα και μη αναγραφής της χώρας προέλευσης.
  • 32 τόνους ελιές μαύρες, προέλευσης Τουρκίας, εξαιτίας προσβολής από δάκο και αλλοίωσης των ποιοτικών χαρακτηριστικών.
  • 35 τόνοι αραχίδες, προέλευσης Κίνας, εξαιτίας ανίχνευσης αφλατοξινών πάνω από τα ανώτατα επιτρεπτά όρια.
  • 7 τόνοι βερύκοκα αποξηραμένα, προέλευσης Τουρκίας, εξαιτίας ανίχνευσης θειωδών πάνω από τα ανώτατα επιτρεπτά όρια.
  • 36 τόνοι σταφίδες, προέλευσης Κίνας, εξαιτίας αδυναμίας ταυτοποίησης των φορτίων.

Παράλληλα, μετά από γνωστοποιήσεις στο Σύστημα Έγκαιρης Προειδοποίησης για τις Ζωοτροφές και τα Τρόφιμα (RASFF) αλλά και πληροφορίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, δόθηκε εντολή στις περιφερειακές υπηρεσίες του Υπουργείου και των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων για διενέργεια δειγματοληψιών και ελέγχους αποξηραμένων μούρων Goji προέλευσης Κίνας και σταφυλιών προέλευσης Ινδίας για την παρουσία υπολειμμάτων φυτοπροστατευτικών προϊόντων.

Daniel Cohn-Bendit ζητάει διαφάνεια, υπευθυνότητα και δικαιοσύνη από την Ε.Ε. για την Ελλάδα. ΔΕΙΤΕ ΤΟ!

Τρίτη, 27 Απριλίου 2010

ΔΙΚΗ ΑΜΑΡΥΝΘΟΥ: ΤΟ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΝ ΒΡΗΚΕ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ

Oργή και θλίψη μας προκάλεσε η αθωωτική απόφαση του δικαστηρίου για την υπόθεση της Αμαρύνθου. Ήταν τον Οκτώβριο του 2006, που η ανήλικη αλλοδαπή μαθήτρια είχε καταγγείλει τον ομαδικό βιασμό της από 4 συμμαθητές της, ενώ 3 συμμαθήτριες βιντεοσκοπούσαν το «κατόρθωμά» τους.

Τρεισήμισυ χρόνια αργότερα, η υπόθεση αναβίωσε στο δικαστήριο, αλλά για εμάς είναι φανερό ότι δεν έγινε δυνατόν να βγεί στο φως η αλήθεια. Κατά τη διαδικασία κατέθεσαν περίπου 40 μάρτυρες υπέρ των κατηγορουμένων, μεταξύ των οποίων και εκπαιδευτικοί, ενώ από την πλευρά της καταγγέλλουσας δεν υπήρξε κανείς και καμία μάρτυρας, εκτός βέβαια της μητέρας της. Και μάλιστα, το δικαστήριο δεν δέχθηκε καν να υποβληθεί το πόρισμα της εξέτασης της καταγγέλλουσας από εγκεκριμένη κλινική ψυχολογίας διαπιστευμένη με διεθνή στάνταρ. Οι ίδιοι οι κατηγορούμενοι και κατηγορούμενες, ανέφεραν σημεία και τέρατα εναντίον της, σε βαθμό πραγματικού βασανιστηρίου (που το δικαστήριο δεν απέτρεψε) ενώ μέσα στην αίθουσα κυριαρχούσαν συνθήκες κατατρομοκράτησης, ώστε να μην τολμήσει κανένας και καμία να προσέλθει ως μάρτυρας για να καταθέσει αντικρούοντας τις αδιανόητες κατηγορίες.

Τις προηγούμενες από τη δίκη ημέρες, κάποιες και κάποιοι από τους κατηγορούμενους είχαν δώσει και συνεντεύξεις για τη δημιουργία κατάλληλου κλίματος, ενώ είχαν φροντίσει, από την πρώτη ημέρα της καταγγελίας κιόλας, να εξαφανιστεί το βίντεο.

Στη σύγχρονη ξενοφοβική και ρατσιστική Ελλάδα είναι προφανές ότι κυριάρχησε το κλίμα να «προστατεύσουμε τα δικά μας παιδιά έναντι της ξένης».

Στη σύγχρονη σεξιστική Ελλάδα εξακολουθεί να κυριαρχεί η άποψη ότι το θύμα του βιασμού «τα ήθελε», ότι ο βιασμός δεν είναι ξένος προς τη «γυναικεία φύση», και υπάρχουν δυστυχώς πολλές σχετικές αποδείξεις και από άλλες καταγγελίες βιασμών που εκδικάζονται δικαστήρια. Η μικρή μαθήτρια από τη Βουλγαρία τιμωρείται για το πολλαπλό έγκλημά της: 1) είναι φτωχή (είναι γνωστό ότι ήταν εργαζόμενη και παράλληλα αριστούχα μαθήτρια) 2) είναι ξένη και 3) είναι γυναίκα. Την καθορίζει, δηλαδή, «διαφορετικότητα» τάξης φυλής και φύλου, και παρ’ όλα αυτά τολμά να καταγγείλει ότι έπεσε θύμα βιασμού. Το ότι το θύμα κατέληξε αιμόφυρτο στο νοσοκομείο δεν φαίνεται να αξιολογείται από τους κρίνοντες και να αίρει κάθε ένοια «συναίνεσής» της στην «ασέλγεια» που διαπράχθηκε σε βάρος της.

Υπενθυμίζουμε ότι, 11 γυναικείες συλλογικότητες είχαν οργανώσει διαδήλωση στην Αμάρυνθο στις 4-11-2006, στην οποία είχαν συμμετάσχει εκατοντάδες γυναίκες και είχε πάρει μεγάλη δημοσιότητα. Δυστυχώς, επιβεβαιώθηκε το χειρότερο σενάριο, όπως αναφερόταν και στην τότε ανακοίνωση: «Επειδή δεν ξεχνούμε ότι ο βιασμός μπορεί να συμβεί σε κάθε γυναίκα, νέα ή μεσήλικα ή ακόμα υπερήλικα, το πρωί ή το βράδυ, σε πολυσύχναστες ή ερημικές περιοχές, συχνότερα μέσα στο ίδιο της το σπίτι. Η εποχή που, όταν η γυναίκα που έπεφτε θύμα βιασμού έπρεπε να δικαστεί και να καταδικαστεί από την κοινωνία και καμιά φορά και από τα δικαστήρια σαν να ήταν η ίδια ένοχη, πρέπει να πάψει να αναβιώνει, πρέπει να μπει στο χρονοντούλαπο της ιστορίας».

Επίσης υπενθυμίζουμε ότι υπήρξε ευρύτατη συμπαράσταση από πολύ περισσότερους φορείς, καθώς και από θεσμικά πρόσωπα. Η επιτροπή αλληλεγγύης που είχε σχηματισθεί τότε, φρόντισε για κάλυψη των πολύπλευρων αναγκών που δημιούργησε η δίωξη και ο εξοβελισμός της νεαρής μαθήτριας και της μητέρας της, για κατοικία, δουλειά και σχολείο.

Σήμερα, μετά τρεισήμισυ χρόνια, οι καθηγητές και ο διευθυντής γνωστού ιδιωτικού σχολείου το οποίο της έδωσε υποτροφία και απ’ όπου αποφοίτησε, διαβεβαιώνουν τόσο για τις επιδόσεις της όσο και για το άμεμπτο ήθος της σε όλη τη διάρκεια της φοίτησής της.

Πιστεύουμε ότι η αντιμετώπιση της υπόθεσης Αμαρύνθου εντάσσεται στο κλίμα συγκάλυψης της βίας κατά των γυναικών και της κατίσχυσης της οικογενειακής ή κοινωνικής (στην προκειμένη περίπτωση) «συνοχής» έναντι του δικαιώματος των γυναικών για αυτονομία του σώματος και σεβασμό της αξιοπρέπειας, και αναβιώνει επικυρώνοντας το πατριαρχικό δικαίωμα για τον έλεγχο του σώματος των γυναικών.

Επαναβεβαιώνουμε σήμερα την αλληλεγγύη μας προς την νεαρή, ενήλικη πλέον, παθούσα και καταγγέλλουσα, και ζητούμε την αποδοχή του αιτήματός της για έφεση της εκδοθείσας απόφασης.

Αθήνα, 12 Απριλίου 2010

ΥΠΟΓΡΑΦΟΥΝ

  • Παγκόσμια Πορεία Γυναικών
  • Φεμινιστικό Κέντρο Αθήνας
  • Κέντρο Έρευνας και Δράσης για την Ειρήνη
  • Κίνηση Δημοκρατικών Γυναικών
  • Γυναικεία Ομάδα Αυτοάμυνας
  • Δίκτυο Γυναικών Ευρώπης
  • Πολιτικός Σύνδεσμος Γυναικών
  • Ομάδα Γυναικών ΟΚΔΕ-Σπάρτακος
  • Ομάδα φύλου Νεολαίας ΣΥΝ
  • Δίκτυο Γυναικών ΣΥΡΙΖΑ
  • Τομέας Γυναικών ΠΑΣΟΚ
  • Θεματική Ομάδα Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων Οικολόγων Πρασίνων

Κυριακή, 25 Απριλίου 2010

Διαβούλευση για την ανασυγκρότηση των Αγροτικών Συνεταιριστικών Οργανώσεων

Φίλες και Φίλοι,

Με την πεποίθηση ότι η συμμετοχή των πολιτών είναι απαραίτητη

για μια δημοκρατική, σύγχρονη και κοντά στον πολίτη διακυβέρνηση,

ζητάμε τη συμβολή σας στη δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για την «Ανασυγκρότηση των Αγροτικών Συνεταιριστικών Οργανώσεων», ώστε ν’ αξιοποιηθεί με όρους διαφάνειας η δική σας γνώμη, οι δικές σας προτάσεις και η εποικοδομητική δυναμική του συνόλου της κοινωνίας, που ολοκληρώνει και ενισχύει την αποτελεσματικότητα της δημόσιας πολιτικής.

Η Ανασυγκρότηση των Αγροτικών Συνεταιριστικών Οργανώσεων αποτελεί για την Κυβέρνηση ένα μεγάλο στοίχημα που αποσκοπεί στην ενδυνάμωση της φωνής και της παρουσίας των αγροτών στις εξελίξεις, ώστε να παρεμβαίνουν καταλυτικά στη λειτουργία της αγοράς αλλά και σε κάθε ζήτημα που τους αφορά. Για εμάς, οι αγρότες και η οργανωμένη δράση τους, αποτελούν ιστορική πολιτική αναφορά, καθώς διαχρονικά αποδεικνύονται μια σπουδαία κοινωνική και οικονομική δύναμη, ικανή να εξασφαλίσει την αγροτική μεταρρύθμιση που έχει ανάγκη η χώρα μας.

Θα ήθελα και εγώ με τη σειρά μου, αποστέλλοντάς σας το κείμενο διαβούλευσης, όπως η Υπουργός ΑΑΤ κ. Κατερίνα Μπατζελή το έδωσε στη δημοσιότητα, να σας καλέσω να συμμετάσχετε και να συμβάλλετε στο δημόσιο διάλογο, ο οποίος πραγματοποιείται στην ηλεκτρονική διεύθυνση www.opengov.gr και θα ολοκληρωθεί τη Δευτέρα 3 Μαΐου 2010.

Με εκτίμηση,

Μιχάλης Καρχιμάκης

Υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων




Φίλες και φίλοι,

Στο πλαίσιο της ευρύτερης προσπάθειας της κυβέρνησης για ανάπτυξη, ίσες ευκαιρίες, αποτελεσματική διαχείριση, διαφάνεια και κοινωνική δικαιοσύνη θέτουμε σήμερα σε δημόσια διαβούλευση θέματα προς συζήτηση σχετικά με την «Ανασυγκρότηση των Αγροτικών Συνεταιριστικών Οργανώσεων της Ελλάδας» (Συμπλήρωση και Τροποποίηση διατάξεων του Ν. 2810/2000)

Με την δημόσια διαβούλευση θέτουμε στο επίκεντρο το αγροτικό συνεταιριστικό κίνημα της χώρας, ο ρόλος του οποίου στην οικονομική και κοινωνική ζωή της περιφέρειας και κατ’ επέκταση του συνόλου της Ελλάδας είναι αναμφισβήτητος. Απαιτείται λοιπόν να καταβληθεί κάθε προσπάθεια για την ανασυγκρότηση και ανάπτυξη των αγροτικών συνεταιριστικών οργανώσεων, προσπάθεια στην οποία σας καλούμε να συμμετάσχετε καταθέτοντας τις προτάσεις σας, ώστε να συνεισφέρετε στη διαμόρφωση του σχετικού νομοσχεδίου.

Η δημόσια διαβούλευση θα ολοκληρωθεί την Δευτέρα 3 Μαΐου και ώρα 18:00.

Ευχαριστώ για τη συμμετοχή σας,

Κατερίνα Μπατζελή

Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων







ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ



«Ανασυγκρότηση των Αγροτικών

Συνεταιριστικών Οργανώσεων της Ελλάδας»

(Συμπλήρωση και Τροποποίηση διατάξεων του Ν.2810/2000)

Α. Η αντιμετώπιση της παγκόσμιας διατροφικής πρόκλησης και της αυξανόμενης αστάθειας των διεθνών αγορών επιβάλει τον κατάλληλο προσανατολισμό της ευρωπαϊκής γεωργίας προς την αγορά, την ανάγκη για αποτελεσματικό δίχτυ ασφαλείας και μετριασμό των επιπτώσεων της αυξανόμενης αστάθειας των παγκόσμιων αγορών προκειμένου να εξασφαλιστεί η βιωσιμότητα των αγροτικών εκμεταλλεύσεων.

Ο αυξανόμενος διεθνής ανταγωνισμός, ο οποίος προήλθε από τις συμφωνίες των χωρών – μελών του Παγκοσμίου Οργανισμού Εμπορίου για λιγότερο προστατευμένες αγορές, αναμένεται να ενταθεί τα επόμενα χρόνια.

Στην Ευρωπαϊκή Ένωση οι προτεινόμενες προτεραιότητες στρατηγικής για τη διαμόρφωση της ΚΑΠ μετά το 2013, με σκοπό μεταξύ άλλων και της αντιμετώπισης των εξελίξεων αυτών, συνοψίζονται στην ανάπτυξη μιας οικονομίας, που βασίζεται στις γνώσεις, την επιχειρηματικότητα και την καινοτομία, που χρησιμοποιεί αποτελεσματικότερα τους πόρους και είναι πιο φιλική προς το περιβάλλον, που είναι ανταγωνιστική και επιτυγχάνει υψηλό επίπεδο απασχόλησης με θετικές επιπτώσεις στην οικονομική, κοινωνική και εδαφική συνοχή.

Η πρόκληση μιας πιο φιλικής προς το περιβάλλον αγροτικής οικονομίας δεν μπορεί να υλοποιηθεί χωρίς να ληφθεί υπόψη η αγροτική δραστηριότητα, που περιλαμβάνει τη διαχείριση του 80% του εδάφους της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αλλά και μεγάλου μέρους των υδάτινων πόρων, κατέχει πρωταρχικό ρόλο στον τομέα της βιώσιμης χρήσης του συνόλου των πόρων, στη διατήρηση του φυσικού περιβάλλοντος, στη βιοποικιλότητα και καλείται να διαδραματίσει αυξανόμενο ρόλο στην καταπολέμηση κατά της κλιματικής αλλαγής.

Η αγροτική παραγωγή και η μεταποίηση της σε προϊόντα διατροφής συμβάλλουν ουσιαστικά στη βιομηχανική και περιφερειακή ανάπτυξη, στην απασχόληση καθώς και στη διατήρηση του πληθυσμού και της οικονομικής δραστηριότητας στην ύπαιθρο.

Οι αγροτικοί συνεταιρισμοί, που σε όλη την Ευρώπη υπερβαίνουν τους 30.000, αποτελούν κυρίαρχο μοχλό σταθεροποίησης των αγροτικών περιοχών και περαιτέρω ανάπτυξής τους. Είναι προφανές λοιπόν ότι οι συνεταιρισμοί σε αυτό το ταχύτατα μεταβαλλόμενο περιβάλλον πρέπει να ανταποκριθούν στις προκλήσεις μέσω της εξυγίανσης και ανάπτυξής τους αποτελώντας ουσιαστικά αναπτυξιακά εργαλεία άσκησης αγροτικής πολιτικής.

Η ενίσχυση της επιχειρηματικότητας και κατά συνέπεια της ανταγωνιστικότητας, η ορθολογικότερη οργάνωση της αγοράς, η σωστή λειτουργία και εποπτεία της αγοράς, ο έλεγχος του κόστους εισροών και εφοδίων για την πρωτογενή παραγωγή, η διασφάλιση της δημόσιας υγείας αλλά και η ανασυγκρότηση των παραγωγικών τομέων με διακλαδική μορφή, εξαρτώνται κατά κύριο λόγο από την ανασυγκρότηση των συνεταιριστικών οργανώσεων.

Με τη σημερινή δομή και λειτουργία τους οι αγροτικές συνεταιριστικές οργανώσεις δεν μπορούν να αντιμετωπίσουν τις ολιγοπωλιακές και μονοπωλιακές πρακτικές που εφαρμόζονται στην ελληνική αλλά και διεθνή αγορά. Δεν επιτυγχάνεται συγκέντρωση προσφοράς, δεν υπάρχει οργανωτική αντίληψη και πρακτική για τη συμμετοχή στην εμπορική αλυσίδα, ενώ είναι σχεδόν ανύπαρκτη η συμβολαιακή γεωργία, η οποία θα διασφαλίζει την ισορροπία προσφοράς και ζήτησης και θα διαμορφώνει καταναλωτικά διατροφικά προϊόντα.

Β. Με βάση τις παραπάνω παραδοχές και διαπιστώσεις, οι στόχοι της ανασυγκρότησης των αγροτικών συνεταιριστικών οργανώσεων θα μπορούσαν να είναι οι εξής :

*

Η εξασφάλιση ουσιαστικής και εθελοντικής συσπείρωσης των παραγωγών στους συνεταιρισμούς,
*

Η εξασφάλιση ισοτιμίας στην αντιμετώπιση των παραγωγών-μελών του συνεταιρισμού,
*

Η τήρηση από τους παραγωγούς–μέλη των δεσμεύσεων που θα αποφασίζονται συλλογικά από τις συνελεύσεις,
*

Η επιβράβευση της προσφοράς των μελών στην επίτευξη των στόχων του συνεταιρισμού,
*

Η διασφάλιση επιχειρηματικής ευελιξίας των συνεταιριστικών οργανώσεων,
*

Η επίτευξη της μέγιστης δυνατής συσπείρωσης των συνεταιριστικών οργανώσεων σε εθνικό ακόμα και σε ευρωπαϊκό επίπεδο, με βάση και τις αρχές του ευρωπαϊκού συνεταιρισμού.
*

Η αντιμετώπιση ολιγοπωλιακών και μονοπωλιακών καταστάσεων καθώς και των αθέμιτων πρακτικών στην διατροφική αλυσίδα και στη ζήτηση των αγροτικών εφοδίων στη χώρα μέσω της συσπείρωσης και της ισχυροποίησης της διαπραγματευτικής δύναμης των συνεταιριστικών οργανώσεων.
*

Η διευκόλυνση της ανασυγκρότησης στην προαναφερθείσα κατεύθυνση, με την κατάλληλη συμπλήρωση και όπου απαιτηθεί προσαρμογή του θεσμικού νόμου 2810/2000 με την παροχή κινήτρων .
*

Η διασφάλιση της προώθησης της ευρωπαϊκής συνεταιριστικής συνεργασίας μέσω του νέου εθνικού πλαισίου περί συνεταιρισμών.

Γ. Λαμβάνοντας υπόψη τα προαναφερομένα, τα οποία, πρέπει να επιτευχθούν από τις συνεταιριστικές οργανώσεις για την αντιμετώπιση των προκλήσεων, την επιβίωσή τους, την ορθολογική λειτουργία και περαιτέρω ανάπτυξή τους, ανακύπτει η ανάγκη συμπλήρωσης και όπου απαιτηθεί τροποποίησης του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου του Ν. 2810/2000 προκειμένου να υλοποιηθούν οι στόχοι.

Θα πρέπει ως εκ τούτων, να διατυπωθούν, ορισμένα βασικά ερωτήματα, η απάντηση των οποίων θα προσανατολίσει και το νέο πλαίσιο.

Πιο συγκεκριμένα:
1.Η ισχύουσα δομή και διάρθρωση των συνεταιριστικών οργανώσεων ανταποκρίνεται στις σημερινές προκλήσεις και απαιτήσεις της αγοράς;
2. Η συνέχιση ίδρυσης πρωτοβάθμιων συνεταιρισμών που συνήθως υπολειτουργούν αποκομμένοι από κάθε μεταποιητική και εμπορική δραστηριότητα, συνάδει με τους προαναφερομένους στόχους;
3. Είναι αναγκαία η ενοποίηση των πρωτοβάθμιων συνεταιρισμών με εθελοντική συσπείρωση του μέγιστου δυνατού αριθμού των παραγωγών στον ενοποιημένο συνεταιρισμό ευρύτερης περιφέρειας;
4. Εξυπηρετεί τους προαναφερόμενους στόχους η υφιστάμενη δυνατότητα άσκησης παράλληλων δραστηριοτήτων Ε.Α.Σ. και πρωτοβάθμιου συνεταιρισμού που πρακτικά έχει αποβεί αναποτελεσματική (για την πλειονότητα των οργανώσεων) εφόσον δημιουργεί ανταγωνιστικές τάσεις μεταξύ των οργανώσεων και αποτελεί τροχοπέδη για την ενοποίηση και τη δημιουργία μεγάλων και υγιών πρωτοβάθμιων συνεταιρισμών;
5.Πόσο λειτουργική έχει αποδειχθεί μέχρι σήμερα η διάκριση μεταξύ πρωτοβάθμιας, δευτεροβάθμιας και τριτοβάθμιας (κεντρικής) οργάνωσης με τους υφιστάμενους περιορισμούς όσον αφορά στα μέλη και στις δραστηριότητες της καθεμιάς; Αν κρίνεται μη λειτουργική ποια είναι τα βήματα και ποιες οι προϋποθέσεις μετεξέλιξης του σχήματος;
6. Οι κοινοπραξίες πρέπει να συνεχίσουν, όπως και οι Ε.Α.Σ., να είναι δευτεροβάθμιες οργανώσεις και οι κεντρικές ενώσεις τριτοβάθμιες; Είναι σκόπιμο να συμμετέχουν στις Συνεταιριστικές Οργανώσεις συνεταιριστικές επιχειρήσεις και άλλα νομικά πρόσωπα - τα οποία προφανώς δεν θα ασκούν ανταγωνιστική δραστηριότητα, με εκείνη του συνεταιρισμού- αυξάνοντας στην ουσία την κεφαλαιακή βάση του νέου συνεταιρισμού;
7.Πρέπει η συνεργασία των μελών με τη συνεταιριστική οργάνωση- επιχείρηση να είναι δεσμευτική για το μέλος όσον αφορά τη χρησιμοποίηση των υπηρεσιών της ή την ανάληψη κάποιας δραστηριότητας σύμφωνα με τις αποφάσεις των οργάνων;
8.Οι υποχρεώσεις των μελών των συνεταιριστικών οργανώσεων μπορεί να είναι μόνο οικονομικού και επιχειρησιακού χαρακτήρα ή πρέπει να επεκτείνεται και σε θέματα διαχείρισης των φυσικών πόρων και των ανανεώσιμων πηγών; Η μη τήρηση των δεσμεύσεων των μελών όπως και η μη τήρηση των οικονομικών υποχρεώσεων των μελών προς την οργάνωση δεν πρέπει να αποτελεί λόγο διαγραφής και επιδίωξης αποζημίωσης για την προκαλούμενη βλάβη;
9.Βάσει και των προτύπων του Κανονισμού 1453/03 του Ευρωπαϊκού Συνεταιρισμού, είναι επιθυμητή και λειτουργική η σύγκλιση Τμηματικών Συνελεύσεων στις νέες συνεταιριστικές οργανώσεις, ώστε να είναι πιο αποτελεσματική και ουσιαστική η διαδικασία αποφάσεων τους στα επιμέρους θέματα;
10.Είναι σκόπιμο η τριτοβάθμια οργάνωση να εγκαταλείψει την επαγγελματική εκπροσώπηση των αγροτών σε ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο και να επικεντρωθεί στην επιχειρηματική εκπροσώπηση και λειτουργία των συνεταιρισμών, ενώ θα αποκομματικοποιείται η λειτουργία τους και ο τρόπος εκλογής των εκπροσώπων τους σε όλες τις βαθμίδες;
11.Πρέπει να υπάρχει εκλεγμένη από τη Γενική Συνέλευση των οργανώσεων εποπτική επιτροπή για να ελέγχει τις αποφάσεις και την οικονομική διαχείριση της διοίκησης;
12.Ο καθορισμός της συνεταιριστικής μερίδας, μέσω του καταστατικού λειτουργίας, πρέπει να δίνει και επαρκή κίνητρα για την ενεργό οικονομική και διοικητική συμμετοχή των συνεταίρων στον συνεταιρισμό;

Με βάση τα παραπάνω αναμένουμε τα σχόλια, εισηγήσεις και προτάσεις των ενδιαφερομένων, ενώ παράλληλα θα αρχίσει η διαβούλευση με τους εκπροσώπους των συνεταιριστικών οργανώσεων των αγροτών και θα συνεχιστεί καθ’ όλη τη διάρκεια της κατάρτισης του σχεδίου νόμου, ώστε αυτό να ολοκληρωθεί και να κατατεθεί προς συζήτηση και ψήφιση στη Βουλή σε σύντομο χρονικό διάστημα και με τις κατάλληλες μεταβατικές διατάξεις που θα συμπεριλάβει, θα διαμορφωθεί το νέο θεσμικό πλαίσιο για την ανασυγκρότηση των συνεταιριστικών οργανώσεων της χώρας.